Carte mère pour un ryzen 3900x ?

2
25 décembre 2019
Bonjour et encore bonnes fêtes,

j'explique mon petit problème

je souhaiterais acheter un ryzen 3900x mais j'ai vue énormément de commentaires négatifs sur les cartes mères car elles n'étaient pas puissante pour supporter les 12coeurs.

ma question est :
pour vous quelles carte mère serait en adéquation avec ce proco pour moins de 250euros

si vous avez la possibilité d'expliquer pourquoi, ce serait parfait pour les autres personne perdu comme moi

je vous remercie par avance ! bisous
Informations supplémentaires
High-tech & informatique

Groupes

2 commentaires
Pourquoi pas l' Asus TUF X570 PLUS GAMING WIFI ?
Pile à 250e ici : topachat.com/pag…tml

Je ne connais pas cette CM plus que ça, mais de ce qu'on peut en lire :
hardwarecooking.fr/tes…us/
reddit.com/r/A…70/
"
The Aorus Pro is the best in terms of pure specs. Intel Lan, Wifi 6, front+rear USB-C, 3x M.2 slots (2x4.0, 1x3.0), and solid everything else but do you really feel like you should pay +$40 for some features you may not use?

Aorus Elite:You lose out on the 3x M.2 slots and that rear USB-C, little bit worse audio (ALC1200 vs ALC1220), and no Wifi 6. Still solid all around.

The Asus Tuf cannot change the BCLK, turn off Spread Spectrum, and there isn't a USB-C header but that said, it will be about equivalent to the Aorus Elite Wifi and both are considered the best priced feature rich X570 motherboards to get. I personally just bought the Asus Tuf WIFI since it was $180 ($150 after microcenter $30 off bundle) and the Elite would have cost me a bit more. At the same price it still feels like a coin flip on which one to choose.
"
Édité par "grostroll" 25 décembre 2019
grostroll25/12/2019 22:48

Pourquoi pas l' Asus TUF X570 PLUS GAMING WIFI ?Pile à 250e ici : …Pourquoi pas l' Asus TUF X570 PLUS GAMING WIFI ?Pile à 250e ici : https://www.topachat.com/pages/detail2_cat_est_micro_puis_rubrique_est_w_cm_am4_puis_ref_est_in11016983.html#avisJe ne connais pas cette CM plus que ça, mais de ce qu'on peut en lire :https://www.hardwarecooking.fr/test-asus-tuf-gaming-x570-plus/https://www.reddit.com/r/Amd/comments/e2n6ir/need_recommendations_for_a_ryzen_3900x_x570/"The Aorus Pro is the best in terms of pure specs. Intel Lan, Wifi 6, front+rear USB-C, 3x M.2 slots (2x4.0, 1x3.0), and solid everything else but do you really feel like you should pay +$40 for some features you may not use?Aorus Elite:You lose out on the 3x M.2 slots and that rear USB-C, little bit worse audio (ALC1200 vs ALC1220), and no Wifi 6. Still solid all around.The Asus Tuf cannot change the BCLK, turn off Spread Spectrum, and there isn't a USB-C header but that said, it will be about equivalent to the Aorus Elite Wifi and both are considered the best priced feature rich X570 motherboards to get. I personally just bought the Asus Tuf WIFI since it was $180 ($150 after microcenter $30 off bundle) and the Elite would have cost me a bit more. At the same price it still feels like a coin flip on which one to choose."

Cool merci ! je vais regarder les spec en detail et voir si je peux trouver la même sans wifi
Laisser un commentaire
@
    Texte

Discussions