Gros problème avec le service Elephone (à lire)

Posté par RealGs le 16/08/2016 à 12h46

Gros problème avec le service Elephone (à lire)

Le 16/08/2016 à 12h46

Salut,

Ma copine a commandé un P9000 sur le site elephone.cc.
Elle a par la suite voulu changer d'avis et a ouvert un litige paypal pour au final le clôturer quelques heures plus (me demandez pas pourquoi...)

Après avoir échangé par mail, le service client nous fourni deux numéros de suivi, les deux montrant une adresse de livraison fausse (le colis a été livré au Japon).

Voilà l'échange par mail (pour vous prouver la qualité douteuse de leur service client)

Ce message a été masqué par son auteur. Cliquez pour l’afficher.

Elephone

Hi ,friend
Thank you for your order
but your order no TEL number ,please tell us your contact number soon ,in order to ship out at first time
thank you

Moi

Hi,
Sorry my tel number for order XXXXXXX is
XXXXXXXXXX.
And I would like to know where the order is ?
Thank you !

Elephone

dear friend
we havr got your phone number, and don't worry ,we will arrange shippment asap,
you can ask me for tracking number on tuesday
thanks

Moi

Hello, what's my tracking number pls

Elephone

dear friend
we have arrange shippment to you, don't worry that,
you can ask me tracking number on Friday,thanks
nice day

Moi

Hello, what's my tracking number pls

Elephone

Hi friend
nice day
Because of phone in stock at HK warehouse ,accesories in stock at shenzhen warehouse ,so we send out with 2 package
DHL: 6042254271
anothe one is : YT1620918353900024
check link :http://wishpost.wish.com/welcome?next=%2F
thank you

Elephone

dear friend
we found your package have arrive, pls contact the post to
pick up your package within three days, or the package will be destroyed
expect your reply
thanks

Moi

Hello, the traking numbers are wrong, my name is not Yoshida and I do not live in Japan. My name is XXXXXX, I live in XXXX, France. Here is my full address, please provide the correct tracking and not the tracking for someone in Japan.

XXXXXX
XX rue XXXXX XXXXX
XXXXX XXXXX

Telephone number = XXXXXXXXXXX

Ty

Elephone

dear friend
i am sorry that,because of our worker's careless, we send it to Japan
do you have friend in Japan can help you pick up the package?
or may you add mine skype http://www.elephone.cc,we talk how to solve it
thanks, expect your reply

Elephone

dear friend
is me again,we make mistake in address, we will contact the post and give you
answer asap, do apologize for that
thanks for your waiting and understanding

Moi

Hi, I don't know anyone in Japan and it's strange that this happened, I needed this phone asap, I gave you all the good informations and I'm now victim of a mistake I've not done. Can you please solve this problem by sending my order please?

Again here is my adress :

XXXXX
XXXX
XXXX
XXXXXXXXX

Please understand my disappointment, thank you.

Elephone

dear friend
don't worry that, we will arrange shipment to you soon, and we will send you a 9.9$
leather case as a gift
thanks for your understanding

Elephone

dear friend
we have comunicate with customer in Japan, and tomorrow
our worker will take a rext, so we will send the package to you
on Monday, thanks for your waiting and understanding
the next time you order agin, we will give you some discount
and some super gifts
really thanks, and may you add mine skype http://www.elephone.cc
good day

Moi

Hi, was my order shipped? If so can I have my tracking number pls.

Thank you

Elephone

Hi friend
nice day
Because of phone in stock at HK warehouse ,accesories in stock at shenzhen warehouse ,so we send out with 2 package
DHL: 6042254271
anothe one is :​ YT1620918353900024
check link :​http://wishpost.wish.com/welcome?next=%2F
thank you

Cette conversation a débuté le 21 juillet, jusqu'à aujourd'hui, ils ne comprennent toujours pas le problème, je pense avoir eu un interlocuteur différent à chaque fois.

Vous vous imaginez un peu, ils font une erreur d'adresse, ils envoient carrément le colis au Japon, puis ils me demandent si j'ai un ami au Japon qui peux aider à la logistique :D.

Je sais que le plus gros problème dans tout ça c'est d'avoir commandé elephone (mais ma copine leur a prêté allégeance depuis le p6000, malgré sa qualité...), et aussi d'avoir clôturé le dossier paypal. Mais quand même, là c'est 220 euros jetés à la poubelle...

En bref, ne commandez plus jamais chez eux si ce n'est pas déjà fait, et si quelqu'un a une solution à proposer, je suis tout ouïe, je compte leur linker l'adresse de ce post, je sais pas si ça fera bouger les choses...

2 commentaires

NOUVELLE REPONSE

Nombre de réponses par page

Ce paramètre s’applique automatiquement à l’ensemble des sujets.

Flux RSS des réponses

Stephane.Gyver

Le 16/08/2016 à 13h18

#1 Signaler
C'est moi ou c'est encore le même numéro de suivi
biiip

Le 16/08/2016 à 15h47

#2 Signaler
C'est pas tip top, mais ca semble pas completement desespere.

Ca ressemble plus a un operateur different derriere le chat, qui se connecte au CRM de l'entreprise, et qui n'est pas a jour.. (ou c'est ds les notes, et il t'a refile la reponse "standard"). Il faut re-expliquer tout depuis le debut...

Mais pourquoi tu ne lui a pas dit, des le depart, qd il t'a file le numero de suivi identique, que ce n'etait pas possible ? Je comprends pas, tu ne rebondis pas sur le numero de suivi "bidon".. et donc tu es bon pour recommencer tout depuis 0 la prochaine fois...

Laisser une réponse

Des champs obligatoires n’ont pas été remplis, ou l’ont été incorrectement.